Please enter your username or email. We’ll send you an email with instructions on how to reset your password. If you have forgotten your username, did not receive the email to reset your password or need help, contact our support team.
Om du har lämnat en e-postadress som finns i vår databas kommer vi att svara inom…
You can request a new account by submitting your details to your local sales centre. Upon approval, we will email you a temporary password.
För närvarande så är det enbart partners och anställda hos Kyocera Document Solutions som kan registrera sig. Ditt lokala extranet är fortfarande tillgängligt via länken nedan
Försäkringsbranschen är mer än van vid att arbeta med penna och papper med stora lagringscentraler fulla av dokumentation från ärenden, ersättningsanspråk och ansökningar. I takt med att världen går vidare till ny och innovativ teknik börjar detta förändras.
Ändå är många företag fortfarande till synes ovetandes om vilka åtgärder som ska vidtas för att påbörja sin resa längs denna väg. Ett sådant projekt innebär införandet av den senaste tekniken i företagets processer, vilket bidrar till att hitta nya sätt att effektivisera förfarandena och erbjuda en ny eller förbättrad service till kunderna.
Genom att ta
dokumentation och administrativa uppgifter till en digital nivå kommer
försäkringsbolagen snabbt att se vilken inverkan sådana investeringar kan ha
inte bara på deras kostnader och vinster, utan också på deras
kundnöjdhetsbetyg. Att revolutionera traditionella försäkringsmetoder så som
underwriting kan vara ett stort hopp för företag att göra, men det visar sig
vara det rätta. Med en tydlig avkastning på investeringar och en grund för
hållbar långsiktig tillväxt och utveckling är optimeringslösningar en viktig
del av alla försäkringsbolags planering när de blickar framåt.
En av de största utmaningarna som försäkringsbolag kan ställas inför är grunden för föråldrade försäkringsmetoder inom branschen. Dagar där anställda fastnat i deras sätt att skriva ner komplicerade beräkningar med penna och papper tillhör det förflutna, införandet av digital omvandling hjälper till att påskynda denna övergång mer än någonsin tidigare. Bolagen har funnit att så många som 80% av alla ersättningsanspråk kan handeras av automatiserade tekniska lösningar, vilket skär ner arbetsbelastningen för dyr och värdefull personal så att de kan fokusera på vad de är bäst på att göra.
Tekniken ger också nya spännande möjligheter för försäkringsbolag att förbättra sin kundservice, en nyckelfaktor för att behålla och locka nya kunder. Detta kan uppnås genom att låta personal vid frontlinjen omedelbart lokalisera och spåra relevant dokumentation och information, snarare än att söka igenom filer och mappar efter lämpligt dokument innan de hjälper en klient i deras ärende.
Dessa två exempel återspeglar bara några av de sätt på vilka försäkringsbolag kan effektivisera processer och minska kostnaderna och samtidigt öka lönsamheten med en effektivare kundservice. Med allt detta i åtanke är det uppenbart att avkastningen på investeringar för företag som överväger att investera i en sådan plan är en investering som garanterar företagets åtagande att ta sig till nästa nivå av produktivitet och effektiv verksamhet
Hur företag hanterar sitt content börjar förändras. Företag måste hänga med.