Change language
Change country

Utveckla logistikhantering med automatiserad teknik

Effektivisering av logistiken är ett säkert sätt att reducera kostnaderna och förbättra kundservicen
workman outside looking up

Logistikområdet är ett område som är utmärkt för optimering och gör det möjligt för företag att utforska nya metoder för att öka produktiviteten och effektiviteten. Det är möjligt att snabbt hitta sätt att minska kostnaderna och förbättra den service som tillhandahålls kunderna

En av de bästa metoderna för att uppnå detta är genom affärsautomatisering, vilket ger företag utrymme att omedelbart påskynda processer som för närvarande tar många timmar för att slutföra, oavsett om det är att mata in data från följenoter eller att plocka produkter från varje hörn på lagret.

Högar av pappersarbete, dokumentation och information som lagras i personalens minne kan vara normen i vissa företag, men ny teknik innebär att det inte längre behövs. Istället erbjuds innovativa alternativ som kan hjälpa ett företag att hitta nya tekniker för att leda sin logistikhantering i en modern tid och få ut det bästa av de anläggningar, den personal och de resurser som finns tillgängliga

two colleagues working at a laptop

Alla företag som vill erbjuda produkter eller tjänster vet att den upplevelse som ges till kunderna är en av de viktigaste delarna av vad som erbjuds. Kärnan i den tjänsten är hur snabbt företag kan förse kunden med vad de har köpt och hur effektiv processen är.

Med logistikoptimeringslösningar kan det bli en enkel uppgift för alla företag - små, medelstora eller stora. Digital omvandling är nyckeln till att förbli konkurrenskraftiga när konkurrerande företag gör sådana åtgärder och att hålla jämna steg med all den senaste tekniska utvecklingen är avgörande för att upprätthålla en marknadsposition och se till att lojala kunder inte frestas någon annanstans av löften om effektivare eller snabbare leveranstider.

Med en sådan möjlighet vid horisonten, är det en tydlig väg till framgång för alla företag med en investering som nästan garanterar att ge en imponerande och betydande avkastning. Att få sådana lösningar på plats kan också vara enkelt, med system som är redo att integreras i befintliga system för att effektivisera processer från början till slut. Att minska kostnaderna är den mest uppenbara fördelen, men det är också värt att överväga värdet av den tid som sparas för personalen. Genom att fullfölja en digital omvandlingsplan kan personalen i stället åta sig att utföra mer komplicerade uppgifter eller utföra fler leveranser, i stället för att utföra simpla uppgifter med datainmatning och annat liknande

Gör logistik enkelt med digital transformation

Upptäck vägen till företagsoptimering för en logistikavdelning för att förbättra produktiviteten och möjliggöra den bästa kundupplevelsen.

  • Håll er informerade

    Håll er informerade

    By integrating a new or existing logistics management system with ECM, companies can update information received on paper as soon as it is received and captured. This updates the logistics system constantly, ensuring that the information available is always fully up to date.

    Håll er informerade
    Håll er informerade

    Håll all företagsinformation uppdaterad genom att använda ECM tillsammans med logistikhanteringssystem.

  • Säkerställ att fakturor går ut så fort som möjligt

    Säkerställ att fakturor går ut så fort som möjligt

    Sending invoices for completed deliveries can be a long process which can be prone to delays, particularly if delivery notes go missing. Using the mobility option of ECM systems enables customers to sign a document on a mobile device and this action triggers the creation of an invoice which is immediately sent through the system.

    Säkerställ att fakturor går ut så fort som möjligt
    Säkerställ att fakturor går ut så fort som möjligt

    Underlätta fakturahanteringen genom att använda virtuella signaturer och reducera risken för förseningar.

  • Förbered er på att undvika risker

    Förbered er på att undvika risker

    ECM can be used in the planning process and supply the dependent logistics systems with compliance information which might determine where there are extra requirements. This can have a big imapct on delivery planning, particularly for fragile objects or regulated items such as chemicals or food products.

    Förbered er på att undvika risker
    Förbered er på att undvika risker

    Identifiera transportproblem tidigt i planeringen.

50/50 title TEST

Utveckla din verksamhet mot digital transformation

Att veta hur en digital transformation ska hanteras är nödvändigt för alla innovativa företag. 

Cookies and your privacy

We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

Cookie preferences

We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.