Change language
Change country

Optimera och underlätta inköpsprocessen

Att säkerställa att material kommer i tid är en av de viktigaste delarna i den dagliga verksamheten.
woman holding pharma boxes

Att hantera leverantörer kan vara en komplicerad uppgift i den bästa av tider, varför det är så ovärderligt att använda verktyg för affärsoptimering för att göra det till en enklare och effektivare process. Genom att automatisera processer kan upphandlingsavdelningarna bli mer produktiva och byta fokus från administrativa uppgifter till att hitta bättre erbjudanden för företaget.

I stället för att hantera pappersarbete och söka igenom filer kan personalen analysera rapporter om resultatet och titta på hur kostnadsrationaliseringar kan göras, förbättra produktiviteten och leda till bättre resultat som minskar kostnaderna och leder till en större vinstmarginal när det väl kommer till produktion och tillverkning av en produkt eller tjänst.

Tack vare möjligheten att integreras i befintliga Enterprise Resource Planning-produkter hos både företaget och deras leverantörer kan kommunikationen bli smidigare och enklare både internt och externt. Detta ger en inkörsport för att uppnå nya effektivitetsvinster som för närvarande kan tyckas ouppnåeliga. Genom att öppna dörren för nya kostnadsbesparingar och metoder för att förbättra leverantörsrelationer, kommer företagen att finna att det kan finnas en exponentiell avkastning på investeringar för upphandling som ger möjlighet att uppnå långsiktiga mål

colleagues in a meeting discussing papers on a clipboard

Otaliga sidor av pappersarbete som behöver behandlas och arkiveras? Svår att kommunicera med leverantörer? Värdeläckage i en mycket högre takt än väntat? Kämpar för att hålla reda på alla kontrakt och fakturor som måste betalas? Detta är bara några av de gemensamma utmaningarna för CPOs och deras team.

Verktyg för automatisering av företag kan bidra till att lösa alla dessa och mer, se till att inköpare kan bekämpa de frågor som fördärvar deras dagliga arbetsliv. Genom att underlätta processer från början till slut, är dessa lösningar ett välbehövligt verktyg för en inköpare. Element som Enterprise Content Management och ett dokumenthanteringssystem blir alltmer grundläggande delar av inköpspusslet som företag måste tänka på när de tittar på hur de kan göra sin avdelning så dynamisk och strategisk som möjligt.

Då de representerar någonstans mellan 50 och 80 procent av den totala kostnaden, enligt en PWC-rapport, är optimering av ett företags inköpskostnader ett av de mest grundläggande sätten att minska de totala kostnaderna, vilket innebär att företagen antingen kan sänka priserna för att konkurrera eller, ännu bättre, öka sin vinstmarginal

 

Automatisera inköpen för att kunna växa

Inköpsprocessen kan automatiseras genom att använda teknik för att bli mer lönsam.

  • Hitta verkligt värde

    Hitta verkligt värde

    As part of a commodity sourcing strategy, such business optimisation tools provide a platform which can help procurement professionals to find value and get the best deal possible. With data and information services allowing analysis reports to be created, existing partners can be evaluated and bidding companies can be compared to ensure professionals are prepared to get the best possible deal in negotiations.

    Hitta verkligt värde
    Hitta verkligt värde

    Förbered de anställda för förhandlingar med all tillgänglig information.

  • Förbättre förhållanden

    Förbättre förhållanden

    Document management will make it much easier to manage relationships with suppliers. Integration into existing systems enables content management systems to alert to when bills need to be paid, guaranteeing that no bills or invoices escape unnoticed, fundamental to building a good relationship with any company. Furthermore, communication systems aid the relationship between buyer and supplier and give professionals the chance to spend more time developing the way of working to try to get a better deal for the company.

    Förbättre förhållanden
    Förbättre förhållanden

    Håll all viktig information och viktiga filer på ett ställe.

  • Bli strategisk

    Bli strategisk

    By working with optimisation technology, procurement departments can finally achieve what many CPOs have long hoped for: the ability to become strategic. The Harvard Business Review have backed this notion, stating that the implementation of a content management tool as an element of a digital transformation plan is propelling procurement departments at companies into using the supply chain as a source of capital.

    Bli strategisk
    Bli strategisk

    Kapitalisera på effektivisering för att fokusera långsiktigt.

woman working on a laptop

Att optimera fakturahanteringen

Automatiserad fakturahantering elliminerar risken för företag när det rör finans. 

Cookies and your privacy

We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

Cookie preferences

We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.