Change language
Change country

Allt du behöver finns här

Här kan du ladda ner drivrutiner eller få info om hur du returnerar produkter och mycket annat.
colleagues discussing charts

Vårt löfte till dig

Våra produkter är designade för ett minimalt underhållsbehov. Men om du ändå behöver vår hjälp hittar du info här. 

Hör av dig!

Vår rikstäckande service når du enklast via telefon 08-546 550 00 eller via e-post service@dnr.kyocera.com

Registrera en produkt!

Här kan du registrera produkter ex vis kortläsare. 

Behöver du returnera en produkt?

Trots höga kvalitetskrav så händer det att en produkt kommer fram skadad eller, i värsta fall, inte kommer fram alls. Ni gör ju då en sk Claim till oss. Från och med 1 juli 2024 har vi gjort om den process något och vill härmed informera om de förändringarna.

Observera att de claims som lagts tidigare än den 1 juli 2024 kommer hanteras enligt tidigare process.

Minsta nödvändiga information:

Förlust/Förkommen produkt

+ Typ av klagomål
+ Leveransordernummer
+ Beskrivning (artikel, antal, serienummer, detaljer)
+ Lokal faktura
+ Kundens kontaktuppgifter

Skadad produkt

+ Typ av klagomål/skada
+ Leveransordernummer
+ Beskrivning (artikel, antal, serienummer, detaljer)
+ Lokal faktura
+ Foton (Minst 4 (fyra) – från alla sidor av kartongen och serienummeretiketten ska vara synlig och läsbar samt minst 4 (fyra) - från alla sidor av den skadade produkten

Tidsram för ny claim

Alla claims måste rapporteras via claims@dnr.kyocera.com med den information som krävs som beskrivs i punkten ovan. Formulär för claim hittar du på Returförfrågan (RMA) hittar du här nedan.

Nya ärenden ska inkomma enligt nedan:

Synliga skador - 7 kalenderdagar       
Dold skada - 30 kalenderdagar           
Skador på hela lastbilen - 7 kalenderdagar                    
Brottslig handling -  7 kalenderdagar
Saknad - delvis - 7 kalenderdagar
Saknad - komplett - 7 kalenderdagar

Alla skadade föremål måste förvaras i det lokala lagret i originalkartongen tills skadeprocessen är avslutad i det fall försäkringsbolaget vill inspektera varan ytterligare.

Fyll i formuläret så återkommer vi med mer information om hur retur
ska ske. 

Användare på vår webbportal?

Är du redan en registrerad användare till vår webbportal för serviceärenden? Då hittar du länken här. Om du inte har ett konto skickar du ett mail till oss.

Miljö & hållbarhet är viktigt för oss!

Vårt miljöcertifikat hittar du här

Maximera din prestanda.

Nyttja alla fördelarna med dina Kyocera-produkter.

  • Varför förlängd garanti?

    KYOlife erbjuder dig 3, 4 eller 5 år förlängd garanti.

  • aerial shot of trees in forest

    Varför ska man använda Kyocera-toner?

    Högkvalitativa utskrifter med låg TCO och ett minimum av underhåll. Giftfritt och miljövänligt.

Hör av dig!

Vårt supportteam är här för att hjälpa dig med frågor om Kyoceraprodukter och tjänster.

Cookies and your privacy

We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

Cookie preferences

Fältet är obligatoriskt

We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

Fältet är obligatoriskt

These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

Fältet är obligatoriskt

These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.