Please enter your username or email. We’ll send you an email with instructions on how to reset your password. If you have forgotten your username, did not receive the email to reset your password or need help, contact our support team.
Om du har lämnat en e-postadress som finns i vår databas kommer vi att svara inom…
You can request a new account by submitting your details to your local sales centre. Upon approval, we will email you a temporary password.
För närvarande så är det enbart partners och anställda hos Kyocera Document Solutions som kan registrera sig. Ditt lokala extranet är fortfarande tillgängligt via länken nedan
Våra produkter är designade för ett minimalt underhållsbehov. Men om du ändå behöver vår hjälp hittar du info här.
Vår rikstäckande service når du enklast via telefon 08-546 550 00 eller via e-post service@dnr.kyocera.com
Här kan du registrera produkter ex vis kortläsare.
Trots höga kvalitetskrav så händer det att en produkt kommer fram skadad eller, i värsta fall, inte kommer fram alls. Ni gör ju då en sk Claim till oss. Från och med 1 juli 2024 har vi gjort om den process något och vill härmed informera om de förändringarna.
Observera att de claims som lagts tidigare än den 1 juli 2024 kommer hanteras enligt tidigare process.
Minsta nödvändiga information:
Förlust/Förkommen produkt
+ Typ av klagomål
+ Leveransordernummer
+ Beskrivning (artikel, antal, serienummer, detaljer)
+ Lokal faktura
+ Kundens kontaktuppgifter
Skadad produkt
+ Typ av klagomål/skada
+ Leveransordernummer
+ Beskrivning (artikel, antal, serienummer, detaljer)
+ Lokal faktura
+ Foton (Minst 4 (fyra) – från alla sidor av kartongen och serienummeretiketten ska vara synlig och läsbar samt minst 4 (fyra) - från alla sidor av den skadade produkten
Tidsram för ny claim
Alla claims måste rapporteras via claims@dnr.kyocera.com med den information som krävs som beskrivs i punkten ovan. Formulär för claim hittar du på Returförfrågan (RMA) hittar du här nedan.
Nya ärenden ska inkomma enligt nedan:
Synliga skador - 7 kalenderdagar
Dold skada - 30 kalenderdagar
Skador på hela lastbilen - 7 kalenderdagar
Brottslig handling - 7 kalenderdagar
Saknad - delvis - 7 kalenderdagar
Saknad - komplett - 7 kalenderdagar
Alla skadade föremål måste förvaras i det lokala lagret i originalkartongen tills skadeprocessen är avslutad i det fall försäkringsbolaget vill inspektera varan ytterligare.
Fyll i formuläret så återkommer vi med mer information om hur retur
ska ske.
Är du redan en registrerad användare till vår webbportal för serviceärenden? Då hittar du länken här. Om du inte har ett konto skickar du ett mail till oss.
Vårt miljöcertifikat hittar du här
Nyttja alla fördelarna med dina Kyocera-produkter.