Please enter your username or email. We’ll send you an email with instructions on how to reset your password. If you have forgotten your username, did not receive the email to reset your password or need help, contact our support team.
Om du har lämnat en e-postadress som finns i vår databas kommer vi att svara inom…
You can request a new account by submitting your details to your local sales centre. Upon approval, we will email you a temporary password.
För närvarande så är det enbart partners och anställda hos Kyocera Document Solutions som kan registrera sig. Ditt lokala extranet är fortfarande tillgängligt via länken nedan
Baserat på vårt beslut att gå in på växande marknader under de kommande åren, är transformationen av vårt varumärke nödvändig för att nå vårt mål att hjälpa våra kunder konkurrera inom den digitala ekonomin. Det finns ingen bättre tid än nu att implementera en tydlig, långsiktig plan som hjälper oss att medvetet utvecklas till en mer enad, visionär och kundorienterad organisation.
Den nya varumärkesplattformen speglar Kyocera Document Solutions’ hängivenhet till att att fortsätta utvecklas till en mer enad och kundorienterad organisation. Den speglar vårt mål att spela en avgörande roll med att hjälpa våra kunder konkurrera inom den digitala ekonomin.
Den speglar också organisationens växande hängivenhet att hjälpa våra kunder hantera enorma volymer dokument, finns insikt och på ett smidigt sätt optimera sin affärsverksamhet.
Grundidén bakom Kyocera Document Solutions’ nya varumärkesidentitet är “Put knowledge to work.” Det nya varumärkeskonceptet uttrycker vår prioritet att ena våra globala resurser inom begåvning och teknologi för att integrera hårdvara, mjukvara och servicelösningar för att hjälpa våra klienter maximera sin potential.
Precis som vi gjort sedan starten, placerar Kyocera människor i hjärtat av våra värderingar och mål. En omfattande uppsättning av kommunikationsverktyg, inklusive en ny färgpalett, unika grafiska ikoner och visuella gester i handskriven stil har skapats föra att fånga både mänskliga och tekniska resurser som tillsammans skapar excellens, i designen av enhetliga dokumentlösningar.
Kyocera Document Solutions uppdaterar sin globala varumärkesidentitet
Vårt visuella språk är baserar på en uppsättning unika tillgångar som tillsammans skapar en framåtblickande identitet för Kyocera Document Solutions.
Varje del av vår visuella identitet spelar en viktig roll för varumärket, och att använda delarna på rätt sätt garanterar konsekvens och enhetlighet för en förbättrad användarupplevelse i global skala.
Rutnätet är en nyckelkomponent i Kyocera Document Solutions identitet, och förekommer i alla tryckta och digitala medier. Denna visuella tillgång representerar den ständigt närvarande information som fångas in och hanteras av Kyocera Document Solutions. Alla andra tillgångar är designade för att integrera perfekt med rutnätet.
Vår omarbetade färgpalett består av en primär palett, som kompletterar den klassiska rösa Kyocreafärgen, och en färgglad sekundär palett. Den kompletterande paletten har skapats för att addera ett djup till det visuella uttrycket och fungera som ett markeringsverktyg.
Kyocera Document Solutions-typografin inkluderar två typsnitt: GT Eesti Pro för det latinska alfabetet och Noto Sans för andra alfabeten. Vi valde dessa typsnitt för deras moderna knsla och typografiska likheter. Vi vill säkerställa att vår kommunikation är konsekvent oavsett språk och på så sätt skapar en kraftfull och enad röst för alla våra marknader jorden runt.
Gester är en av de mest innovativa tilläggen till Kyocera Document Solutions varumärke. De är ett kraftdullt element designat för att användas i kombination med de övriga. Dessa gester är handritade för att ge vår kommunikation en mänsklig känsla och spegla Kyoceras strävan att påverka människors liv positivt.
Vi har skapat ett bibliotek av ikoner som är unika för Kyocera. Varje ikon är inspirerad av kännetecken i Kyoceras varumärke. Ikonerna är skapade för att användas som genvägar för specifik teknologi, så som molnlösningar, eller som element inom informationsdesign.
Den nya varumärkesidentiteten speglar Kyocera Document Solutions’ växande roll i att hjälpa våra kunder konkurrera inom den digitala ekonomin. Den speglar också organisationens växande hängivenhet att hjälpa våra kunder hantera enorma volymer dokument, finns insikt och på ett smidigt sätt optimera sin affärsverksamhet.