Change language
Change country

Vi har utvecklat vår varumärkesidentitet för att ta oss in i en ny era

På Kyocera Document Solutions är vi stolta att presentera vår helt nya varumärkesidentitet!
Hand gesture saying hello

Välkommen till vår helt nya identitet

 

Baserat på vårt beslut att gå in på växande marknader under de kommande åren, är transformationen av vårt varumärke nödvändig för att nå vårt mål att hjälpa våra kunder konkurrera inom den digitala ekonomin. Det finns ingen bättre tid än nu att implementera en tydlig, långsiktig plan som hjälper oss att medvetet utvecklas till en mer enad, visionär och kundorienterad organisation.

 

Den nya varumärkesplattformen speglar Kyocera Document Solutions’ hängivenhet till att att fortsätta utvecklas till en mer enad och kundorienterad organisation. Den speglar vårt mål att spela en avgörande roll med att hjälpa våra kunder konkurrera inom den digitala ekonomin.

Den speglar också organisationens växande hängivenhet att hjälpa våra kunder hantera enorma volymer dokument, finns insikt och på ett smidigt sätt optimera sin affärsverksamhet.  

 

Put knowledge to work

Grundidén bakom Kyocera Document Solutions’ nya varumärkesidentitet är “Put knowledge to work.” Det nya varumärkeskonceptet uttrycker vår prioritet att ena våra globala resurser inom begåvning och teknologi för att integrera hårdvara, mjukvara och servicelösningar för att hjälpa våra klienter maximera sin potential.  

Precis som vi gjort sedan starten, placerar Kyocera människor i hjärtat av våra värderingar och mål. En omfattande uppsättning av kommunikationsverktyg, inklusive en ny färgpalett, unika grafiska ikoner och visuella gester i handskriven stil har skapats föra att fånga både mänskliga och tekniska resurser som tillsammans skapar excellens, i designen av enhetliga dokumentlösningar.

Kyocera's varumärkesresa

Kyocera Document Solutions uppdaterar sin globala varumärkesidentitet

  • Varumärkesplattform

    Varumärkesplattform

    Den nya varumärkesplattformen reflekterar Kyocera´s växande uppgift att hjälpa våra kunder fånga möjligheterna i världens digitala ekonomi.

  • Hjärtat i vårt varumärke

    Hjärtat i vårt varumärke

    Hjärtat i Kyocera Document Solutions’ nya varumärkesidentitet är att hjälpa organisationer att sätta kunskap i arbete och skapa förändring.

  • Ny visuell identitet

    Ny visuell identitet

    En omfattande uppsättning av kommunikationsverktyg, bl.a. en ny färgpalett, unika grafiska ikoner och visuella gester i handskriven stil.

Vår visuella identitet

Vårt visuella språk är baserar på en uppsättning unika tillgångar som tillsammans skapar en framåtblickande identitet för Kyocera Document Solutions.

Varje del av vår visuella identitet spelar en viktig roll för varumärket, och att använda delarna på rätt sätt garanterar konsekvens och enhetlighet för en förbättrad användarupplevelse i global skala. 

 

Basmönster

Rutnätet är en nyckelkomponent i Kyocera Document Solutions identitet, och förekommer i alla tryckta och digitala medier. Denna visuella tillgång representerar den ständigt närvarande information som fångas in och hanteras av Kyocera Document Solutions. Alla andra tillgångar är designade för att integrera perfekt med rutnätet.

Kyocera Pattern
Kyocera grid

Färgpalett

Vår omarbetade färgpalett består av en primär palett, som kompletterar den klassiska rösa Kyocreafärgen, och en färgglad sekundär palett. Den kompletterande paletten har skapats för att addera ett djup till det visuella uttrycket och fungera som ett  markeringsverktyg.

Dark Grey
Dark Grey

Black 95%

LIght Grey
LIght Grey

Cool grey 1C

Purple
Purple

Pantone 2082C

Orange
Orange

Pantone 1585C

Blue
Blue

Pantone 7689C

Yellow
Yellow

Pantone 124C

Green
Green

Pantone 2416C

Vår typografi

Kyocera Document Solutions-typografin inkluderar två typsnitt: GT Eesti Pro för det latinska alfabetet och Noto Sans för andra alfabeten. Vi valde dessa typsnitt för deras moderna knsla och typografiska likheter. Vi vill säkerställa att vår kommunikation är konsekvent oavsett språk och på så sätt skapar en kraftfull och enad röst för alla våra marknader jorden runt. 

Kyocera Typography

Handritade gester

Gester är en av de mest innovativa tilläggen till  Kyocera Document Solutions varumärke. De är ett kraftdullt element designat för att användas i kombination med de övriga. Dessa gester är handritade för att ge vår kommunikation en mänsklig känsla och spegla Kyoceras strävan att påverka människors liv positivt.

Symboler
Symboler

Symboler är en figurativ stil som använder befintlig symbolik.

Vägledning
Vägledning

Att rikta åskådarens blick direkt mot ett meddelande eller innehåll.

Belys
Belys

Att betona eller identifiera ett meddelande eller ett visst innehåll.

Illustrativt
Illustrativt

En bildstil som kan förmedla mer känslomässiga meddelanden.

alt

Ikoner

Vi har skapat ett bibliotek av ikoner som är unika för Kyocera. Varje ikon är inspirerad av kännetecken i Kyoceras varumärke. Ikonerna är skapade för att användas som genvägar för specifik teknologi, så som molnlösningar, eller som element inom informationsdesign. 

Lär dig mer om vårt nya varumärke

Hårdvarumarknaden har varit vår hemmaplan i årtionden, men vi är medvetna om behovet av att bredda vår horisont för att ta oss in på nya marknader och upprätthålla vår kommande tillväxt.

  • Hur Kyocera identifierade ett behov av förändring

    I en modern företagsmiljö har ingen organisation råd att stå still. Vi har beslutat oss för att bana väg för förändring inom vår industri.

  • Varumärkespersonlighet: den största faktorn

    När företag kommunicerar med potentiella kunder finns det en faktor som alltid spelar roll: varumärkespersonligheten

  • Varför varumärkets visuella identitet spelar roll

    Människor utsätts ständigt för annonser, bilder, inlägg i sociala medier m.m. från varumärken som vill få deras uppmärksamhet.

.Press Release

Pressrelease - Kyocera Document Solutions förnyar sin globala varumärkesidentitet

Den nya varumärkesidentiteten speglar Kyocera Document Solutions’  växande roll i att  hjälpa våra kunder konkurrera inom den digitala ekonominDen speglar också organisationens växande hängivenhet att hjälpa våra kunder hantera enorma volymer dokument, finns insikt och på ett smidigt sätt optimera sin affärsverksamhet. 

 

 

Kyocera Visual Identity Gallery

Hör av dig!

Vårt supportteam är här för att hjälpa dig med frågor om Kyoceraprodukter och tjänster.

Cookies and your privacy

We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

Cookie preferences

We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.