Change language
Change country

Vad är hemligheten bakom automatisering av finansiella tjänster?

Mobilitet, säkerhet och tillgänglighet är fundamentala aspekter för företag inom finansiella sektorn
couple working at a laptop

Leverantörer av finansiella tjänster är några av de första som inser vikten av att tillhandahålla en tillförlitlig och enkel kundupplevelse från den första förfrågan till att behålla lojala kunder. För att göra detta på 2000-talet måste alla företag i branschen överväga en plan för digital omvandling.

Digital transformation är det sätt på vilket företag anpassar sig till den nya teknik som är tillgänglig för dem tack vare utvecklingen inom affärsoptimering. Det omfattar distribution av lösningar som Enterprise Content Management som kan vara avgörande för att effektivisera processer och tillhandahålla en effektivare tjänst. Inom finansbranschen kan den erbjuda ännu mer genom att göra processerna mycket mer produktiva.

Kunderna uppskattar god service när det gäller att hantera sina surt förvärvade pengar. Att se till att företagen lever upp till och överträffar kundernas förväntningar kan göras mycket lättare om personalen kan ägna tid åt att finns sätt att förbättra sitt erbjudande, snarare än att utföra administrativa uppgifter. Det finns en mängd olika sätt på vilka automatisering kan hjälpa till i den processen, till att börja med grundläggande interna bidrag som att stärka säkerheten, men också aspekter så som efterlevnad eller möjligheten att lösa kundfrågor snabbare

colleagues looking at a virtual graph

Företag inom finansbranschen vet vikten av att säkerställa en avkastning på investeringar och kommer att vara angelägna om att se till att alla investeringar i en plan för digital omvandling visar tydliga bevis på att att de kommer att löna sig. Automationslösningar är ett sätt för företag att minska kostnaderna genom att uppnå större effektivitet och produktivitet på arbetsplatsen avseende många aspekter.

Det ena är hur processer kan effektiviseras, ta bort all inlämning av pappersarbete och dokumentation samtidigt som de förblir korrekta och säkra. Säkerhet är avgörande för sådana verksamheter och kan garanteras genom denna teknik, vilket ger specifika användare behörighet att se till att ingen inom eller utanför företaget kan få tillgång till värdefull privat information som alltid måste hållas inlåst.

En annan grundläggande faktor som alla företag för finansiella tjänster är väl medvetna om är vikten av efterlevnad och revision. Risken för böter eller påföljd för underlåtenhet att se till att alla kvalifikationer och utbildning är uppdaterade är något som ger administrativ personal mardrömmar. Detta kan lämnas i det förflutna tack vare dessa optimeringslösningar som lagrar alla personaldata i systemet och automatiskt kan meddela de ansvariga, i tillräckligt god tid för att garantera att alla certifieringar är uppdaterade och överensstämmer med förordningar och lagstiftning.

När fler och fler företag i branschen går in i sina egna digitala omvandlingsplaner, är det viktigt att inget företag släpar efter med att föra sina metoder in i 2000-talet för att ge en bättre kundservice som fungerar mer effektivt

Fördelarna med att automatisera finansiella processer

Att ta kontroll över finanserna kommer leda till positiva förändringar i hela organisationen.

  • Förbättra verksamheten

    Förbättra verksamheten

    Inom finansiella tjänster är noggrannheten viktig. Det är grundläggande att ha ett enhetligt system tillgängligt för all personal. Med tillgång till all relevant dokumentation på bara några klick, blir livet mycket enklare för alla anställda. En sådan central referenspunkt är avgörande för att säkra ett företag som fungerar väl, och ge kunderna ett positivt bestående intryck

    Förbättra verksamheten
    Förbättra verksamheten

    Inom finansiella tjänster är det fundamentalt att ha ett enat system tillgängligt för all personal och alla ekonomer.

  • Granska och säkerställ efterlevnad

    Granska och säkerställ efterlevnad

    Den finansiella tjänstesektorn är medvetet en av de mest reglerade i världen. Detta kan ge komplikationer för företag inom sektorn när det gäller revisioner och efterlevnad, särskilt med så mycket känsligt pappersarbete. Duff & Phelps fann att 24 % av de ledande finansorganisationerna förväntar sig att spendera mer än 5 % av intäkterna på efterlevnad senast 2023, vilket framhålls av det faktum att 73 % är beredda att investera i verktyg för att hantera processen. Digitala automationslösningar gör det enkelt att lagra och filtrera dokument, vilket innebär att de lätt kan hittas och byggas in i en process som säkerställer regelefterlevnad.

    Granska och säkerställ efterlevnad
    Granska och säkerställ efterlevnad

    Digitala automatiseringslösningar tillåter att dokument förvaras och går genom filter för att de enklare ska kunna hittas.

  • Integrera med existerande system

    Integrera med existerande system

    Det är viktigt att knyta samman med de många olika system som finns inom sektorn för finansiella tjänster. Det är av yttersta vikt att dokumentation kan användas på ett bra sätt med en mängd olika system för att koppla ihop och ge institutionen nya fördelar. Digitala transformationslösningar säkerställer att detta är möjligt och de är utformade för att fungera tillsammans med olika verktyg för att göra det möjligt för finansiella tjänsteföretag att maximera sin effektivitet och minska kostnaderna samtidigt som de ger bästa möjliga kundservice.

    Integrera med existerande system
    Integrera med existerande system

    Att länka ihop med många olika system i bruk inom den finansiella sektorn är nödvändigt.

businessman holding a coffee and mobile phone

Varför utskrifter är fortsatt viktiga

Att garantera ett säkert sätt att skriva ut 'on the go' är ett grundläggande krav för ekonomer.

Cookies and your privacy

We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

Cookie preferences

We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.