Change language
Change country

Sju nödvändiga skrivarfunktioner för en hybrid arbetsmiljö

Företagen experimenterar med nya samarbetssätt för distansarbetande och personal på plats.
woman working with papers

Många organisationer ser fördelarna med att blanda teamarbete på arbetsplatsen (men med social distans) med distansarbetets flexibilitet. Denna hybrida arbetsmiljö gör det möjligt för medarbetarna att rutinmässigt arbeta hemifrån (eller var som helst) eller komma in till kontoret efter behov för arbete där alla är på plats. 

På grund av den snabba ökningen av distansarbete och övergången till en modell med hybridkontor utvärderar företag hur deras utskriftsbehov har utvecklats. När din organisation förändras och din nya hybridarbetsplats utvecklas finns det vissa skrivarfunktioner att ha i åtanke när du funderar på ditt nästa köp. Låt oss titta på dem:

 

1. Säkerhetsfunktioner för utskrifter

Oro kring säkerheten vid fjärrutskrifter är inget nytt och det står fortfarande högt på dagordningen för hybridkontoret. Föga förvånande handlar oron speciellt om säkerheten för informationen som skrivs ut på enheter i hemmet. När distansarbete är här för att stanna är det viktigt att se till att de anställda kan skriva ut säkert i hemmet. Se därför till att ha säkerhetsfunktioner som:

  • Nätverks- och lokalautentisering.
  • Datakryptering.
  • Radering genom överskrivning.  
  • Lösenordsåtkomst.

Det är inte bara enheter i hemmet som kräver särskilda säkerhetsfunktioner. Se till att du skyddar din utskriftsmiljö på rätt sätt med funktioner som:

  • Användarautentisering och -auktorisering.
  • Säkra kommunikationsprotokoll.
  • Skydd för lagrad data.
  • Dataöverskrivningsfunktion.
  • Nätverksövervakning.

 

2. Molnbaserad kapacitet 

Det finns en tydlig efterfrågan på lösningar som effektivt kan skalas för att tillgodose behoven hos ett hybridkontor och tillhandahålla den tillgänglighetsnivå som förväntas för en sådan arbetskraft. Molnfunktion är ett måste för alla skrivare på hybridarbetsplatsen så att anställda kan skriva ut eller skanna var de än arbetar. Den här funktionen gör det också möjligt för de som arbetar hemma att skriva ut direkt till kontorsskrivaren. 

 

3. Multifunktionskapacitet  

Med mer distansarbeteförväntas kontorsytorna minska. En av de bästa fördelarna med en multifunktionell skrivare är möjligen den platsbesparing som enheten ger. I stället för att kräva utrymme för en skrivare, kopieringsmaskin, fax och skanner, kan hybridkontoret ha samma funktion i en enda maskin. 

 

4. Mobilvänliga och beröringsfria skrivare

Företag behöver friheten att kunna skriva ut och skanna med bärbara enheter som surfplattor och smartphones och att göra det utan att behöva röra en delad enhet. Detta är inte bara en bekväm och tidsbesparande funktion, utan beröringsfri teknik minskar också risken för virusöverföring. Funktioner som pull-printing genom smartkortsautentisering eller till och med ansikts- eller röstigenkänning hjälper hybridkontoret att förbli en säker och hälsosam arbetsplats. 

 

5. En automatisk dokumentmatare

På samma sätt kan en enhet med en automatisk dokumentmatare (ADF) minska mängden beröring som krävs. En automatisk dokumentmatare gör det möjligt att lägga en pappersbunt i maskinen som sedan automatiskt matas igenom enheten, så att användaren kan skriva ut, skanna eller kopiera utan att manuellt lägga dit varje sida.  

 

6. Hög arbetskapacitet för skrivare

En hybrid arbetsmiljö bygger på produktivitet och effektivitet, så det är självklart att en skrivare med hög arbetskapacitet är en nödvändighet. Överväg också att välja en utskriftsenhet med stor utskriftsvolym för att undvika onödig beröring och den efterföljande sanering som krävs. 

 

7. Låga utskriftskostnader

Prislappen på din skrivare är inte den enda kostnaden som är värd att notera. Den totala ägandekostnaden (TCO) inkluderar: 

  • Fysisk maskinvara, t.ex. själva enheten.
  • Utskrift, t.ex. toner och papper.
  • Driftskostnader, t.ex. energiförbrukning och underhåll.

Låga driftskostnader kommer att hålla hybridkontorets budget i schack för att säkerställa maximal lönsamhet i osäkra tider.

people discussing

Vill du veta mer om smartare kontor och hybridkontor?

Ladda ner e-boken för att få reda på hur du kommer igång. 

Hör av dig!

Vi finns här för att hjälpa dig med frågor om Kyoceraprodukter och tjänster.

Cookies and your privacy

We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

Cookie preferences

Fältet är obligatoriskt

We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

Fältet är obligatoriskt

These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

Fältet är obligatoriskt

These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.