Kyocera analyserade utmaningarna med den nuvarande leverantören och skapade en skräddarsydd lösning för Arcadis. Detta inkluderade ett helt anpassningsbart MFP-användargränssnitt som drivs av KYOCERA Net Manager, Advanced OCR som drivs av ScannerVision och en fjärrunderhållsaktiverad enhetspark med uppgraderingar av inbyggd programvara som en del av KYOCERA Fleet Services.
Arcadis är ett
ledande globalt design- och konsultföretag för natur- och byggtillgångar. De
ger råd till kunder om hur man levererar exceptionella och hållbara resultat
under hela tillgångens livscykeln genom att använda insikter från
marknadssektorn och kollektiv design, konsulttjänster, ingenjörs-, projekt- och
managementtjänster. Företaget, som
grundades 1868, är baserat i Amsterdam, och har 27.000 anställda spridda över
70 länder över hela världen och genererar 3,3 miljarder € i intäkter.
Omfattningen av den aktuella fallstudien är Mellanösternregionen, särskilt de
kontor som ligger i Qatar och Oman.
upplevdes med en ökning av utskriftsvolymen för kunders beställningar.
och förseningar jämfört med vad som avtalats och enheter med begränsade möjligheter och suboptimal prestanda.
när användare skickar jobb oavsett maskinens skick, vilket resulterar i obevakade dokument i skrivaren.
som ett resultat av tomma tonerbehållare och använda tillbehör som slängs i soporna.
tack vare flexibiliteten med affärsmodellen Solution as a Service (SaaS) , kunde Arcadis skriva ut mer och betala mindre
tack vare en integrerad lösning som bara kräver ett enda tryck på panelen och enhetshanteringssystem med service i rätt tid.
med enhetsövervakning i realtid, som säkerställer att dokument endast lämnas ut vid autentisering och när enheten är redo.
tack vare delar med lång hållbarhet, förbrukningsvaror med hög avkastning, miljövänliga kollektioner, avfallshantering.
"Under 25 års arbete med olika skrivarleverantörer
har jag aldrig upplevt den lätthet och effektivitet jag nyligen gjorde med
Kyocera. Utan tvekan ligger de i framkant med sina nya produkter och
programvara. En stor fördel är att den mänskliga närvaron när det gäller
service, och förmågan att vända saker och ting snabbt - även överträffar
förväntningarna. Kyocera-teamet är vänliga och lätta att prata med, och har
verkligen arbetat tillsammans med oss i detta projekt. Om våra önskemål låg
utanför deras standard, gjorde Kyocera sitt bästa för att inkludera det inom
ramen. Jag kan inte rekommendera dem tillräckligt."
Ghassan Alnajjar, Middle East Business Enablement & IT Director
Kyoceras lösning var att effektivisera och hitta rätt storlek på flottan för att inkludera TASKalfa 8052ci & 6052ci fullt utrustad med Single Pass Document Feeders, Banner Printing och Booklet Finishers tillsammans med Häftning och stansning. I det treåriga omfattande kontraktet ingick även KYOCERA Net Manager, KYOCERA Fleet Services och ScannerVision för att leverera följande fördelar till Arcadis-ledningen, IT-teamet och slutanvändarna: