• Change language
    Change country

    Tekniken du behöver på din hybrida arbetsplats

    Utrusta din personal för en mer effektiv och samarbetsvänlig hybrid arbetsplats.
    man talking

    Den digitala omvandlingen började långt före 2020, men pandemin resulterade i ett snabbt införande av distansarbete och förändringen accelererade från år till bara veckor. Distansarbete är här för att stanna och nu växer en ny arbetsplats fram – en som förenar arbete på plats, digitala nomader som arbetar var som helst, och anställda som gör båda delar. Det kallas en hybridarbetsplats. 

    När ekonomierna öppnas igen och den globala arbetskraften flyttar tillbaka till kontoret, står det klart att det inte finns en enskild strategi som passar alla vad gäller hybridarbete. Men rätt teknik kan vara skillnaden mellan en hybridarbetsplats som är effektiv, samarbetsvänlig, produktiv och skalbar – och en som inte är det. 

    En hybrid arbetsstyrka kan inte utnyttja de unika fördelarna med att blanda distansarbete och arbete på plats om de inte har rätt utrustning för jobbet. Låt oss utforska en del av den teknik som hjälper ditt företag att uppnå en framgångsrik hybridmodell för ert arbete. 

     

    1. Processautomatisering driver värde 

    Automatisering av verksamheten gör det möjligt för medarbetare att fokusera på viktiga saker medan repetitiva administrativa och processrelaterade uppgifter automatiseras, vilket minskar både tidsåtgång och kostnad. Detta möjliggörs av robotiserad processautomatisering och intelligent datainsamling, och kan användas för att samla in och analysera data, agera gränssnitt mellan system och utföra rutinmässiga och repetitiva uppgifter. Nu när de monotona och tråkiga uppgifterna tas om hand blir personalen fri att ägna sig åt mer strategiska och kreativa uppgifter.

     

    2. Tillgänglighet med hjälp av ett dokumenthanteringssystem 

    Hybridarbetsplatser har medarbetare som arbetar på flera platser, oavsett om det är på kontoret, hemma eller var som helst däremellan. Då behövs något slags dokumenthanteringssystem för att hantera informationsflödet mellan alla dessa utspridda anställda. Ett ECM-system (Enterprise Content Management) kan passa bra eftersom det gör det möjligt för ett företag att hantera alla data och allt innehåll på en enda plats och dessutom effektivisera processer genom att automatisera vardagliga uppgifter som klassificerings- och godkännandeprocesser. ECM-system spelar en viktig roll för att hjälpa företag att hantera komplexiteten i data och tillgångar som behöver hanteras, samtidigt som information blir lättillgänglig för decentraliserade team och anställda.

     

    3. Mobila utskrifter förenklar 

    På hybridarbetsplatsen är en av de viktigaste fördelarna med mobila enheter att de förbättrar medarbetarnas frihet och flexibilitet. Med bärbara enheter kan medarbetare arbeta var som helst, när som helst – vilket gör att de kan bestämma hur, när och var de arbetar bäst och leverera optimerade resultat. Lägg till möjligheten att snabbt kunna skriva ut något direkt från den bärbara enheten, så har du en lösning som alla vinner på. 

     

    4. Utskriftshantering via molnet skapar överblick

    Molnet är en central del av utskriftshanteringen på det nya hybridkontoret. Möjligheten att enkelt och snabbt skriva ut utan att behöva kablar, maskinvara och drivrutiner är avgörande för att framgångsrikt bygga upp ett hybridkontor. Vilken smart verksamhet vill inte ha snabb och säker molnbaserad utskrifter för sina användare men med mindre belastning på it-resurserna?

    Dessutom, genom att lägga utskriftshanteringen i molnet kan organisationer övervaka utskriftsanvändningen och analysera data för beslutsfattande – var som helst och när som helst. På Kyocera erbjuder vi flera lösningar som passar ditt hybridkontors unika krav, så hör gärna av dig med eventuella frågor eller för att diskutera den bästa lösningen för din organisation.

    people discussing

    Vill du veta mer om smartare kontor och hybridkontor?

    Ladda ner e-boken för att få reda på hur du kommer igång. 

    Hör av dig!

    Vi finns här för att hjälpa dig med frågor om Kyoceraprodukter och tjänster.

    Cookies and your privacy

    We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

    Cookie preferences

    We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

    These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

    These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.