Please enter your username or email. We’ll send you an email with instructions on how to reset your password. If you have forgotten your username, did not receive the email to reset your password or need help, contact our support team.
Om du har lämnat en e-postadress som finns i vår databas kommer vi att svara inom…
You can request a new account by submitting your details to your local sales centre. Upon approval, we will email you a temporary password.
För närvarande så är det enbart partners och anställda hos Kyocera Document Solutions som kan registrera sig. Ditt lokala extranet är fortfarande tillgängligt via länken nedan
Ett ECM-system (Enterprise Content Management) finns till för att underlätta datahantering inom din organisation, vilket minskar mänskliga fel och ökar produktiviteten genom att automatisera uppgifter.
Men hur vet du att du verkligen får ut mesta möjliga av ditt innehållshanteringssystem? Eller om du bara är ute efter en ECM-lösning, vad hoppas du kunna uppnå?
Om du kan svara på följande fyra frågor med ett rungande ”ja”, kan du vara säker på att du får ut mesta möjliga av din innehållshanteringslösning.
Det är inte ovanligt att organisationer använder komplexa försäljningsprocesser. Processen kan omfatta en rad beröringspunkter när säljare talar med kunden – allt från att möta kunden personligen, till att svara på tekniska frågor, skapa offerter i CRM-systemet och, när offerten accepteras, skicka den till lämplig avdelning för att behandla och skicka ordern.
Som du kan föreställa dig, med en så komplex process som berör så många avdelningar (försäljning, logistik och ekonomi), kan det vara svårt att säkerställa att alla avdelningar är samordnade hela tiden. Om processen någon gång bromsas upp – och avdelningarna inte är medvetna eftersom de helt enkelt inte har tillgång till informationen – riskerar den att bli oerhört ineffektiv. Det är därför det är så viktigt att ha tillgång till information när du vill göra ett gott intryck på kunden och hantera försäljningen effektivt.
Så hur kan du se om ditt innehåll är tillgängligt?
Det säger sig självt att när innehåll lagras på papper och sparas i arkivskåp är det mycket svårare att hämta det du letar efter. Det är därför som hantering av innehåll i ett ECM-system idag är standard.
När innehållet är digitalt är det enkelt att söka igenom eftersom det sorteras och indexeras. Detta gör det möjligt för användare att söka igenom allt innehåll medan de använder relevanta filter, så att de bara ser de mest relevanta resultaten.
Det finns också betydande vinster med virtuellt innehåll ur säkerhetssynpunkt, eftersom du med en ECM-lösning kommer att kunna begränsa synligheten för innehållet efter användarens åtkomstnivå. Detta betyder att de bara kan söka i innehåll som är tillgängligt för dem.
Så hur ska virtuellt innehåll i ett ECM-system se ut?
Ett av de viktigaste målen för företagets innehållshantering är att driva igenom robusta säkerhetskontroller kring innehåll som används av hela din organisation.
Faktum är att det största hotet mot säkerheten är mänskliga fel – till exempel om en medarbetare skriver ut ett konfidentiellt dokument och låter det ligga på sitt skrivbord!
Så hur vet du om ditt innehåll är säkert?
Att se till att medarbetare enkelt kan få tillgång till relevant innehåll är vad företagets innehållshantering handlar om. Förutom att användarna kan filtrera innehåll sköter en ECM-lösning versionshantering av dokument, så att medarbetaren med säkerhet kan referera till dokument med vetskap om att det handlar om den senaste versionen. Det låter dig också skapa arbetsflöden och automatisera varje steg i processen. Detta innebär att endast den relevanta personen ser innehållet vid en viss tidpunkt.
Vissa moderna system för innehållshantering har även instrumentpanelsrapportering som ett tillägg. Om du till exempel arbetar vid redovisningsavdelningen kan du skapa en instrumentpanel för att se hur många fakturor som hanteras, hur många fakturor som väntar på betalning och hur många som är redo att betalas – allt i diagramformat. Du kan sedan söka upp listan över fakturatvister och få en sammanställning av personer som du har tvister med, samt alla relevanta dokument.
Så hur ser du att ditt ECM-system hjälper användare att få tillgång till relevant innehåll?
Ladda ner e-boken för att läsa om hur du kommer igång.