Change language
Change country

Länken mellan mobilitet, lycka, och produktivitet

Varför du borde ge dina anställda friheten att jobba från var som helst.
man with a tablet

Med tanke på de ständigt närvarande mobila enheterna i det moderna livet, har vi vant oss vid att kunna använda informations- och kommunikationsteknik när vi känner för det. Även om denna grad av rörlighet har blivit normen i våra personliga liv, har arbetsplatser varit långsamma med att anpassa sig. I många branscher hindras förändringen av förståeliga farhågor om integritet och säkerhet, särskilt i företag som behandlar känsliga data.

Företagsledare börjar dock inse att digitala arbetsplatser är framtiden. I EU:s 28 medlemsstater arbetar redan 5,1 procent av befolkningen på distans. Men holländarna visar vägen, med 14 procent under 2018 och toppar 2019 års Remote Workers Index. Mobil teknik utgör en verklig affärsmöjlighet som inte kan ignoreras. Företag som tvekar med att anamma det kommer snabbt att förlora marknadsandelar till de som tar initiativ och anpassar sig. Den smidighet som denna teknik kommer att hjälpa ditt företag att nå nya produktivitetsnivåer genom att öka välmåendet för både dina anställda och kunder.

 

 1. Anställdas lycka

Tack vare de senaste tekniska framstegen som höghastighetsinternet, smartphones och molnet kan vi alltid hålla kontakten. Som ett resultat, bryter sig moderna företag och deras anställda loss från den traditionella nio-till-fem mentaliteten.

Nu för tiden arbetar de flesta människor regelbundet från mer än en plats, oavsett om det bara är att kontrollera sina  mail på väg till kontoret eller för att uppdatera en presentation på tåget. Mobila lösningar tillgodoser företagens behov av att ge de anställda frihet att arbeta var de vill. Tänk dig att inte behöva pendla längre och hur mycket tid och stress som skulle sparas genom att ansluta till kontoret hemifrån. Distansarbetare tenderar att njuta av en bättre balans mellan arbete och privatliv, delvis för att de inte slösar värdefull tid i trafikstockningar eller på opålitlig kollektivtrafik. 

Lägre stressnivåer ger nöjdare medarbetare, som känner sig motiverade att arbeta hårt och nå sin fulla potential. En Studie från Oxford Economics rapporterade att personer som arbetade hemifrån hade lättare att fokusera på sina uppgifter och lösa problem. Nöjda arbetstagare är också mer lojala. Att de berättar för alla hur mycket de älskar sitt jobb kommer att göra underverk för ditt företags rykte.

 

 2. Kundnöjdhet

Vad är det mest sannolika resultatet av att förbättra de anställdas välmående? Just det, nöjda kunder! Du märker alltid om någon tycker om sitt jobb, och människor som möter din mobila arbetskraft känner de positiva vibbarna på mils avstånd.

Konsumenterna har i dag högre förväntningar än någonsin, och de vill att företagen ska ta deras problem på allvar. Om de behöver teknisk support klockan 21.00 räknar de med att få det. Lyckligtvis gör rörlighetspolicys det möjligt att ha personal tillgänglig dygnet runt, till exempel i olika länder eller tidszoner. En studie av Orange Business Services fann att mobilitet gör det möjligt för företag att öka kvantiteten och kvaliteten på interaktionen med kunder, vilket leder till starkare relationer. Nöjda kunder förblir lojala och sprider ryktet genom effektiv word-of-mouth marknadsföring. 

Med molnteknik kan du lagra dina företagsdata på ett enda centraliserat system som kan nås var som helst. Mobila anställda kan enkelt komma åt data online för att ge kunderna statusuppdateringar och produktleveransscheman i realtid. Då alla anställda använder och redigerar samma fil är kunddata alltid korrekta och uppdaterade i hela organisationen.

 

Vad betyder detta för din verksamhet?

Det är tydligt att genom att ge dina anställda friheten att arbeta från var som helst är ett ökar produktiviteten. Undvik besväret med att dagligen pendla och hjälp människor att slappna av och fokusera bättre på sitt arbete. Distansarbetare har också en positiv balans mellan arbete och privatliv, vilket stärker arbetstillfredsställelsen och motivationen. Alla dessa fördelar projiceras på dina kunder, som får bättre service och interagerar med människor som tycker om sitt jobb.

Digitala arbetsplatser kan använda molnteknik för att lagra företagsdata på centraliserade system som kan nås av alla behöriga medarbetare. Detta säkerställer att alla är med på noterna, med så korrekta data som möjligt effektiviseras era affärsprocesser och kundupplevelsen förbättras. Då mobil teknik spelar en nyckelroll i våra privatliv, är det inte förståeligt att arbetsplatser fortfarande sitter fast i det förflutna. Företag överallt kommer att behöva öka takten om de vill hålla anställda och kunder nöjda. 

Hör av dig!

Vårt supportteam är här för att hjälpa dig med frågor om Kyoceraprodukter och tjänster.

Cookies and your privacy

We use essential cookies to make interactions with our website easy and effective, statistical cookies for us to better understand how our website is used and marketing cookies to tailor advertising for you. You can select your cookie preferences using the 'Preferences' button below, or select 'I agree' to continue with all cookies.

Cookie preferences

We use cookies to make sure that our website is working properly or, occasionally, to provide a service on your request (such as managing your cookie preferences). These cookies are always active unless you set your browser to block them, which may prevent some parts of the website from working as expected.

These cookies allow us to measure and improve the performance of our website.

These cookies are only placed in case you give your consent. We use Marketing cookies to follow how you click and visit our websites in order to show you content based on your interests and to show you personalised advertisement. Currently you do not accept these cookies. Please check this box if you would like to.